суббота, 12 марта 2016 г.

Урок №4
Тема. Оздоблення об’ємної іграшки.
Практична робота:   Прикріплення  деталей до помпона. Остаточна обробка  
                                      іграшки.
Мета: навчальна – формування  поняття  про  види  та  способи  оформлення
                                 «обличчя»  та  «мордочок»  у  іграшок;
                              –  забезпечення  засвоєння технології  кріплення деталей до
                                  помпона;
          розвиваюча – розвиток   спостережливості,  творчої   фантазії,   відчуття
                                  пропорційності при оздобленні іграшки;
            виховна   –   виховання естетичного смаку, інтересу до рукоділля.
Матеріально-технічне оснащення уроку: малюнки: « Вирази «обличчя» та «мордочок»  у іграшок»,  «Оформлення «обличчя» у ляльки»,  «Оформлення  «мордочки» у звірят», зразки іграшок.
Інструменти та матеріали: помпони, деталі для іграшки, клей ПВА, щіточка
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво – зображення людей та тварин.
Тип  уроку:  комбінований    
Основні поняття:  вирази  обличчя,  пропорційність  деталей, приклеювання
                                  деталей.
Структура уроку
1. Організаційно-підготовчий етап – 1 хв
2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів – 2 хв
3. Мотивація навчальної діяльності – 1 хв
4. Оголошення, подавання теми уроку – 1 хв
5. Повідомлення очікуваних  навчальних результатів для учнів на урок – 2 хв
6. Вивчення нового матеріалу – 6  хв
7. Осмислення учнями нового матеріалу – 2 хв
8. Формування умінь та навичок. Практична робота – 15  хв
9. Підведення підсумків уроку – 5 хв
10. Рефлексія –2 хв
11. Домашнє завдання – 2 хв
12. Прибирання робочого місця – 1хв
Хід уроку
1. Організаційно-підготовчий етап
o   перевірка наявності учнів;
o   стан здоров’я учнів (візуально);
o   наявність спеціального одягу у дітей;
o   готовність учнів до уроку;
o   підготовка робочих місць.
2. Актуалізація опорних знань та умінь (чуттєвого досвіду)
- Чи доводилось вам бачити як оформляється  «обличчя» у ляльки, «мордочка» у звірят?
- Які елементи оздоблення нам для цього знадобляться?
- Який вираз обличчя може мати іграшка?
- Який вираз обличчя ви хотіли б надати вашій іграшці?
3.  Мотивація навчальної діяльності
Для того, щоб іграшка мала естетичний та привабливий вигляд, потрібно знати,  як оформляти «обличчя» у ляльки, «мордочку» у звірят. Отже, ми сьогодні на уроці займемося  прикріпленням деталей до помпона, а найкраще це робити за допомогою клею.
4. Оголошення ,  подавання  теми  уроку
Оздоблення об’ємної іграшки.
5. Повідомлення очікуваних навчальних результатів для учнів на урок:
*учні повинні знати:  правила оформлення «обличчя» у ляльки  або
                                        «мордочки» у звірят,
                                        способи приклеювання деталей  до ворсистого
                                         помпона,
                                         санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клеєм.
*учні повинні уміти:   прикріплювати до іграшки парні та непарні деталі,          
                                         правильно, не порушуючи пропорції іграшки,
                                         розташовувати на голові очі й ніс, рот та вуха, щічки
                                         та язичок, берет або капелюх,
                                         організовувати робоче місце, дотримуватись
                                         санітарно-гігієнічних вимог та культури праці.
6. Вивчення нового матеріалу
 Вступна бесіда вчителя.
Отже, ми з вами з’ясували, що іграшка може мати різноманітний вираз обличчя. Вона здаватиметься веселою або сумною, симпатичною або сердитою, здивованою, серйозною.
- А від чого залежить вираз обличчя іграшки?
Вираз обличчя іграшки залежить від форми очей, носа, рота, вух та правильного їх розташування на голові. Існує кілька загальних правил. У звірят очі розташовують на рівні перенісся, а ніс - посередині нижньої половини мордочки. У ляльок очі розміщують на умовній лінії , що ділить обличчя  навпіл – на верхню та нижню частини. (Додаток А. Оформлення «обличчя» у ляльки. Оформлення «мордочки» у звірят)
Але часом можна навмисно порушити ці пропорції, щоб підкреслити характер або настрій іграшки (Додаток Б. Вирази «обличчя» та «мордочок» у іграшок)
Розгляньте малюнок.
- Що на ньому зображено? (Різні вирази «обличчя»  та «мордочок» у іграшок)
Знайдіть іграшку, у якої злий вираз обличчя.
- Де у такої іграшки розташовані очі? (Майже  під лобом.)
- А який у такої іграшки рот? (Великий, з якого навіть можуть виглядати зуби).
Знайдіть на малюнку іграшку, у якої здивований вираз обличчя.
- Як розташовані на обличчі очі у такої іграшки? (Близько один до одного, майже поряд)
- Де знаходяться брови?
Отже, щоб підкреслити настрій іграшки, можна порушити пропорції.
Інколи у зробленої вами іграшки одразу не виходить той вираз обличчя, який ви задумали. Не журіться. Спробуйте ще і ще раз пересунути очі й носик. Ніколи не поспішайте їх приклеювати – намагайтеся будь-що надати обличчю вашої іграшки потрібний вираз.
7. Осмислення учнями нового матеріалу
- Які правила оформлення «обличчя» у ляльки?
- Які правила оформлення «мордочки» у звірят?
8. Практична робота.
Прикріплення деталей до помпона. Остаточна обробка іграшки.
1)    Аналіз завдань практичної роботи
Підготувати  деталі та приміряти їх до помпонів. Знайти найбільш вдале місце їх розташування. При роботі можна користуватися додатком А.
Для того, щоб прикріпити вуха зайчику або котику, ручки до капітошки, потрібно  у помпона  розсунути ворсинки в різні боки. Намастити клеєм край деталі на відстані 5-7 мм з обох боків, притулити до отвору, який утворився у помпоні, та притиснути ворсинки до деталі з обох боків.
Очі, щічки,  намастити клеєм з тильного боку  та прикріпити  до помпона в обраному місці.
Лапки, ніжки змастити клеєм на 2/3 частини деталі (перед лапки не намащувати клеєм) на лицьовому боці та притиснути помпон до них. Деталям дати час просохнути, не чіпаючи їх протягом 15-20 хв.
2)    Показ виконання операцій вчителем.
3)    Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: клей,  щіточка, деталі іграшки, помпон.
     4) Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клеєм .
     5) Самостійне виконання завдань практичної роботи.
     6) Контроль вчителя за роботою учнів.
Перевірка правильності виконання прийомів роботи по прикріпленню деталей іграшок. Звернути увагу на охайність при роботі з клеєм, здійснити додаткові пояснення та показ трудових прийомів.
      7) Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).
      8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
      9) Підведення підсумків практичної роботи:
а) демонстрація кращих робіт;
б) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;
9. Підведення підсумків уроку
Оцінювання практичної роботи з мотивуванням оцінок. Виставлення оцінок у журнал і щоденники.
10. Рефлексія
- Які завдання були визначені на урок?
- Чи задоволені ви іграшкою, яку самостійно виготовили?
- Наскільки реальні результати збігаються із завданнями ,  визначеними на урок?
- Якби вам довелося виготовити таку ж іграшку вдруге, то що б  ви змінили у своїй роботі?
- Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
- Де можна використати набуті знання та вміння?
11. Домашнє завдання.
Підготувати папір формату А-4. Здійснити пошук виробів-аналогів  (три  моделі ляльок)
12. Прибирання робочих місць, майстерні.


Комментариев нет:

Отправить комментарий