Урок № 2
Тема: Об’ємні іграшки.
Збільшення та зменшення деталей іграшки.
Практичні роботи: 1. Створення ескізу об’ємної іграшки.
2. Виготовлення
викрійок деталей іграшок та їх
копіювання.
Мета: навчальна
– формування поняття про
викрійку деталі іграшки,
способи її
збільшення та зменшення;
- навчання
створенню ескізу об’ємної іграшки;
розвиваюча – розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння
аналізувати
, порівнювати;
виховна - виховання творчої фантазії під
час виконання ескізу
іграшки.
Матеріально-технічне оснащення уроку: зразки іграшок, малюнки: «Збільшення та зменшення
розмірів деталей», ескізи та викрійки об’ємних
іграшок на основі помпона, викрійки
деталей іграшок з картону.
Інструменти та матеріали: картон, простий олівець, гумка, папір формату
А-4, кольорові олівці , ножиці.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво – зображення тварин.
Тип уроку:
комплексне
використання знань та способів діяльності
(комбінований).
Основні поняття: ескіз, збільшення
та зменшення деталі, копіювання
викрійки, лекала.
Структура уроку
1. Організаційно-підготовчий етап – 1 хв
2. Повторення вивченого матеріалу – 2 хв
3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів – 2 хв
4. Мотивація навчальної діяльності – 1 хв
5. Оголошення, подавання теми уроку – 1 хв
6. Повідомлення очікуваних навчальних результатів для
учнів на уроці – 2 хв
7. Вивчення нового матеріалу – 6 хв
8. Осмислення учнями нового матеріалу – 2 хв
9. Формування умінь та навичок. Практична робота –
17 хв
10. Підведення підсумків практичних робіт – 2хв
11. Рефлексія
- 2 хв
12. Домашнє завдання – 1хв
13. Прибирання робочого місця – 1хв
Хід уроку
1.Організаційно-підготовчий етап.
o
перевірка
наявності учнів;
o
перевірка
готовності учнів до уроку;
o
перевірка
наявності спеціального одягу;
o
огляд робочих місць.
2.
Повторення вивченого матеріалу
1. Фронтальне опитування:
а) Що таке
лялька? (Лялька – це дитяча іграшка у
вигляді людини чи тварини, або персонаж
лялькової вистави);
б) Яка історія
виникнення назви «лялька»? (Назва
«лялька» виникла на честь
чарівної Богині кохання та весни
Лелі (Лялі), яка була нерозривно
пов’язана із весняним відродженням природи, початком польових робіт);
в) Яку роль відіграє іграшка в сучасному
декоративно- ужитковому мистецтві?
г) Які є види
м’яких іграшок? (М’які іграшки є плоскі,
об’ємні, з каркасами, набивні, в’язані спицями та гачком, вузлові,
ляльки-мотанки тощо);
д) З яких матеріалів можна виготовляти іграшки?
ж) Назвіть
безпечні прийоми роботи з тканиною.
2. Індивідуальне опитування:
- Виконати стібок
«уперед голку» на демонстраційній рамці.
Пояснити технологію його виконання.
3. Виставлення і
мотивація оцінок.
3. Актуалізація опорних знань та умінь (чуттєвого досвіду)
- Що таке деталь? (Деталь
– це неподільна частина виробу чи механізму, виконана з цілого шматка матеріалу).
- Назвіть з яких
деталей складається іграшка?
- Що таке
парні і непарні деталі? Наведіть приклади парних і непарних деталей.
- Що таке викрійка?
- Як можна збільшити або зменшити розмір іграшки?
4. Мотивація навчальної діяльності
На основі помпона ми можемо виготовити
найрізноманітніші іграшки: качечки, зайчики, капітошки, котики, медведики тощо.
Сьогодні пропонується вам обрати іграшку для виготовлення за бажанням, замалювати
ескіз і
виготовити викрійки для обраної іграшки.
5. Оголошення , подавання теми уроку
( Учитель повідомляє учням усно та диктує для запису у
конспекті)
6. Повідомлення очікуваних
навчальних результатів для учнів на
урок:
* учні
повинні знати: що таке викрійка деталі іграшки, способи її копіювання, збільшення або зменшення деталей іграшки;
* учні
повинні уміти: створювати ескіз виробу, здійснювати опис
іграшки, виготовляти викрійки деталей іграшки з картону за зразком, збільшувати та зменшувати розмір деталей
іграшки, економно використовувати
матеріали для викрійок, організовувати
робоче місце, дотримуватись правил
безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.
7. Вивчення нового матеріалу
7.1.Вступна
бесіда вчителя. (Демонстрація
різних іграшок, виготовлених на основі помпонів)
- Яка іграшка вам
найбільше подобається ? Чому саме?
- З яких деталей буде складатися ваша майбутня іграшка?
Отже, ви вже
обрали іграшку для виготовлення. Пропоную придумати ім’я, або дати цікаву назву іграшці.
-
Як будуть називатися ваші іграшки?
7.2. Розповідь учителя.
Перш ніж виготовляти іграшку, вам
потрібно зробити викрійки деталей (лекала) з картону. Такі викрійки щільно
прилягають до тканини. Їх зручно обводити олівцем або крейдою, шматочком
змилку. До того ж вони довго зберігають форму і ними можна користуватись кілька разів. Потрібно запам’ятати певне правило:
якщо ви перезнімаєте викрійку з книги, спершу переведіть її на кальку (прозорий
папір) і лише після цього - на картон.
Не можна вирізати викрійки просто з книжки. Ви тільки зіпсуєте книжку, а
викрійками все одно не зможете скористатися, тому що у книжці тонкий папір.
Якщо таку викрійку обвести олівцем, вона
зімнеться і спотворить деталь.
- Діти,
скажіть будь ласка, що ви будете робити, якщо
потрібно змінити розмір іграшки?
Зробити це досить просто. Всі викрійки при
бажанні можна збільшити або зменшити. Робиться це за допомогою сітки з більшими
або меншими сторонами квадратів.
- Ознайомлення
учнів із способами збільшення та
зменшення розмірів деталей (Додаток А. Збільшення та зменшення розмірів
деталей).
8. Осмислення учнями нового матеріалу
- Що таке лекала або викрійки?
- З яких
матеріалів доцільно виготовляти лекала?
- Як можна
копіювати викрійки або лекала деталей іграшки?
- Як можна
збільшити розміри деталей?
- Як можна зменшити розміри деталей іграшки?
9. Практичні роботи
Практична робота №1
Виконання ескізу обраної іграшки
1) Аналіз завдань практичної роботи
- Замалювати об’ємну іграшку на основі помпона на листку паперу формату
А-4. Малюнок розмістити посередині листка. Розмір іграшки не повинний бути
менше чим 7х7 см або 8х8 см.
2) Показ виконання операцій вчителем:
а) поділити листок паперу навпіл по довжині;
б) поділити листок паперу навпіл по ширині;
в) відкласти від середини листка в різні боки по чотири
сантиметри;
г) замалювати спочатку коло, а потім штрихами зобразити
об’ємну кульку;
д) зобразити деталі на іграшці ( очі, ніс, вуха, щічки,
руки, ноги тощо);
ж) підписати назву іграшки з її обраним ім’ям.
3)
Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: олівець, папір
формату А-4, гумка, лінійка.
4) Самостійне виконання завдань практичної роботи.
5) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях
та вміннях учнів.
6) Підведення підсумків практичної роботи №1.
Практична
робота №2
Виготовлення викрійок обраної іграшки
(диференційовано, за вибором учня)
1) Аналіз завдань практичної роботи:
а) розглянути малюнки та викрійки іграшок, які до них пропонуються (Додаток Б. Викрійки для іграшки);
б) одержані викрійки деталей обраної вами іграшки прикласти до картону та
акуратно обвести простим олівцем;
в) вирізати
ножицями по наведеним лініям деталі іграшки;
г) підписати
викрійки деталей іграшок за зразком, вказуючи назву деталі та її кількість;
д) викрійки розмістити у файлах або конвертах. Підписати на конверті назву
іграшки.
2)
Показ виконання операцій вчителем.
3)
Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:
викрійки деталей іграшки (з картону), простий олівець, картон, ножиці, конверти або файли.
4) Безпека праці під час виконання практичної роботи при
роботі з ножицями.
5)
Самостійне виконання завдань практичної роботи.
6)
Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
7)
Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).
8)
Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
9) Перевірка наявності викрійок та якості їх вирізування, правильності
підписування.
10. Підведення підсумків практичних робіт № 1 та № 2:
а) демонстрація кращих робіт;
б)
аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;
в) оцінювання виконаних учнями робіт з
мотивуванням оцінок (ескізи та викрійки).
11. Рефлексія
- Що
нового дізналися на уроці?
- Чого
навчилися?
- Яку роботу
виконали?
- Які завдання
були визначені на урок?
- Де можна
використати набуті знання та вміння?
12. Домашнє завдання:
1) розфарбувати кольоровими олівцями ескіз іграшки;
2) підготувати матеріали для оздоблення іграшки: шкіра,
кольоровий картон та папір, яскраві клаптики тканини, пряжу, котушкові нитки
№10 чорного кольору для вусиків.
13. Прибирання робочих місць, майстерні
Комментариев нет:
Отправить комментарий