суббота, 12 марта 2016 г.

Урок №3
Тема:  Технологія виготовлення деталей для об’ємної іграшки.
Практична робота:  Виготовлення  елементів оздоблення для  іграшки.
Мета:   навчальна - формування поняття про симетричне та асиметричне   
                                   розташування деталей іграшки;
                                 - забезпечення  засвоєння технології виготовлення
                                   деталей для  іграшки;
              розвиваюча – розвиток   моторних навичок -  точності рухів, їх
                                      швидкості, сили, координації; окоміру;
              виховна        - виховання охайності під час виготовлення деталей   
                                     іграшки, бережливого  ставлення до  конструкційних
                                     матеріалів.
Матеріально-технічне оснащення уроку: ескізи іграшок , викрійки  деталей для  різних іграшок на основі помпона, зразки іграшок, малюнки: « Правила розкроювання парних деталей у іграшках», «Форми очей у іграшок»,  «Форми носів у іграшок»
Інструменти та матеріали: олівець, гелеві ручки для оформлення очей, кольоровий папір та  картон, яскраві клаптики тканини, пряжа, клей ПВА, щіточка, ножиці.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво – зображення людей та
                                           тварин.
Тип  уроку:  комплексне використання  знань та способів  діяльності 
                        ( комбінований )
Основні поняття: симетрія, асиметрія, парні і непарні деталі, вісь симетрії,
                                 капелюх, криси капелюха, міні-помпон, циліндр.
Структура уроку
1. Організаційно-підготовчий етап – 1 хв
2. Повторення вивченого матеріалу – 3 хв
2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів – 1хв
3. Мотивація навчальної діяльності – 1 хв
4. Оголошення, подавання теми уроку – 1 хв
5. Повідомлення  очікуваних навчальних результатів для учнів на урок –  2 хв.
6. Вивчення нового матеріалу – 8 хв
7. Осмислення учнями нового матеріалу – 1 хв
8. Практична робота – 14 хв
9. Підведення підсумків уроку – 3 хв
10. Рефлексія –2 хв
11. Домашнє завдання – 2 хв
12. Прибирання робочого місця – 1хв
Хід уроку
1. Організаційно-підготовчий етап
o   перевірка наявності учнів;
o   стан здоров’я учнів (візуально);
o   наявність спеціального одягу у дітей;
o   готовність учнів до уроку;
o   підготовка робочих місць.
2. Повторення вивченого матеріалу
2.1.         Фронтальне опитування:
а) Як виготовляється помпон?
б) Яку іграшку ви обрали для виготовлення?
в) Як можна змінювати розміри деталей іграшки?
г)  Які іграшки вам доводилося бачити в торгівельній мережі?
д) Як називаються іграшки, які  виготовлені з текстильних матеріалів?
                2.2.  Індивідуальне опитування:
- На демонстраційній рамці прошити шов «уперед голку»;
- Збільшити викрійку деталі іграшки (вухо для котика);
- Зменшити  викрійку для іграшки (вухо для зайчика).
3. Актуалізація опорних знань та умінь (чуттєвого досвіду)
- Які деталі потрібні  для оформлення іграшки ? (Берет, міні-помпон,капелюх, щічки, ніс, очі, вуха, язичок, лапки, ручки, ніжки)
4. Мотивація навчальної діяльності
         Для того щоб  створити іграшку, потрібно  уміти виготовляти  деталі  з різних конструкційних  матеріалів, знати властивості цих матеріалів. Цим ми займемося  сьогодні на уроці.
5.   Оголошення, подавання теми  уроку
 Технологія виготовлення деталей для об’ємної іграшки.
6. Повідомлення очікуваних навчальних результатів для учнів на урок:
* учні повинні знати:   правила викроювання  парних деталей, безпечні  
                                        прийоми роботи при виконанні ручних робіт;
* учні повинні вміти:  уміти виготовляти з різних конструкційних матеріалів
                                        парні  та непарні деталі для іграшки, економно
                                        використовувати матеріали,   організовувати робоче
                                        місце, дотримуватися  правил безпечної праці та   
                                        санітарно-гігієнічних вимог.
 7. Вивчення нового матеріалу
         7.1. Вступна бесіда вчителя.
- Діти, уважно подивіться на іграшку, звернувши увагу  на її праву та ліву частини.
- Які ці частини у іграшці? (Ці  частини - симетричні)
- А що ж таке симетрія?
Симетрія  - це рівномірне пропорційне розміщення частин цілого відносно площин або центра.
         Отже, можна зробити такий  висновок : якщо іграшку умовно поділити вздовж на  дві однакові частини,  то права і ліва   сторони будуть дзеркально симетричні. А лінія, якою умовно поділили іграшку, називатиметься віссю симетрії. У зв’язку з цим висновком – маємо парні деталі.
- Які це деталі на іграшках? (Учні пояснюють)
         Ось чому потрібно викрійки парних деталей обводити двічі – спочатку з правого , а потім з лівого боку.
         У капітошки беретик, капелюшок у качечки знаходяться посередині  іграшки. Вони також симетричні.
- А якщо  їх приклеїти трохи на бік? Чи будуть вони симетрично розташовані відносно вісі симетрії і відповідно частин іграшки? (Ні)
Отже, тоді кажуть про асиметричність такого виробу.
Асиметрія – це порушення симетрії елементів у межах цілого.
- Які можуть бути очі у іграшок за кольором та формою?
       Очі у іграшок можуть бути різноманітні. Робити їх можна з ґудзиків на ніжці. Якщо під темний ґудзик підкласти шматочок світлого матеріалу чи клейонки, ґудзик здаватиметься зіницею. Можна зробити навпаки – на світлий ґудзик наклеїти зіницю з темного паперу. Як правило під зіницю роблять світлу підкладку, хоча інколи буває потрібна кольорова. Наприклад, у кішки, лева, тигра вона може бути зелена, а у сіамської кішки яскраво-блакитна. По формі очі можуть бути і круглі, і видовжені, й овальні – все залежить від вашого задуму.   Дуже цікаві «рухливі» очка можна зробити з прозорих пластмасових упаковок для ліків. Виріжте два футлярчики                          (з припуском) і наклейте їх на папір. В середину кожного не забудьте вкласти маленьку кульку: дробинку, перчинку або намистинку. Стежте, щоб кулька не приклеїлася до паперу: вона має вільно «бігати» всередині ока.
 - Які форми носів ви бачили у звірят?
      Ніс у звірят робиться дуже просто. Візьміть клаптик блискучої чорної тканини, оксамиту  або м’якої клейонки. Виріжте кружальце, стягніть його по колу міцною ниткою. Вийде капшучок. Щільно наповніть його ватою, щоб він перетворився у кульку. Ця кулька і буде носиком. Майте на увазі, що у песиків носи трохи більші, ніж у котенят.  Взагалі котенятам більше пасуватиме ніс у вигляді трикутничка. Вибір форми носика залежатиме від вашої фантазії. (Додаток А. )
8. Осмислення учнями нового матеріалу.
- Як потрібно обводити парні деталі?
- Які по формі очі можуть бути у іграшок?
- Які форми носів можуть бути у звірят?
9. Практичні роботи
Практична робота №1
Виготовлення парних деталей до іграшки ( за вибором учнів)
1)    Аналіз завдань практичної роботи.
У іграшок на основі помпонів, які ви обрали, є парні деталі. Це лапки -  у котика, зайчика, качечки, ручки та ніжки  - у капітошки. Ці деталі виготовляються з кольорового картону. Для цього можна використати картон з коробок для цукерок. Всі парні деталі потрібно обвести двічі – спочатку з одного боку, потім з іншого.
2)    Інструктаж до виконання практичної роботи.
Щоб якісно виготовити деталі для іграшок, потрібно покласти викрійку на картон або кольоровий папір, міцно її притиснути і почати обводити. Стежте за тим , щоб викрійка не зсувалася.
3)    Показ виконання операцій вчителем.
4)    Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:
кольоровий папір та картон, олівці, ножиці, викрійки парних деталей.
5) Безпека праці: дотримуватись  безпечних прийомів роботи з ножицями.
6) Самостійна робота учнів: виготовлення парних деталей з кольорового       картону та паперу.
7) Контроль учителя за роботою учнів. Перевірити  правильність виконання прийомів роботи по виготовленню деталей іграшок, звернути увагу на недоліки, здійснити додаткові пояснення та показ трудових прийомів.
 8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
 9) Підведення підсумків практичної роботи №1:
      а) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;
      б) оцінювання практичної роботи з мотивуванням оцінок.
            Практична робота №2
( диференційовано, за вибором учнів)
1. Виготовлення щічок для зайчика та котика
(Інструкційна карта №1 або №2)
2. Виготовлення берета для капітошки 
(Інструкційна карта №3)
3. Виготовлення капелюха для качечки
(Інструкційна карта №4) 
10. Підведення підсумків уроку:
1.     Аналіз характерних помилок.
2.     Оцінювання виконаних учнівських робіт.
11. Рефлексія
- Які завдання були поставлені пере вами на початку уроку?
- Чи досягли ви очікуваних результатів?
- Які труднощі виникли у вас під час роботи?
12. Домашнє завдання.
Закінчити виготовлення деталей  для іграшки.
         На наступний урок  потрібно принести  помпон, деталі оздоблення, клей ПВА, щіточку для клею.


Комментариев нет:

Отправить комментарий